Sinopsis Bullet head

Trei infractori de carieră se trezesc captivi într-un depozit, cu oamenii legii pe urmele lor. Ceea ce nu ştiu incă este că o ameninţare mai mare se află chiar în depozit.

Recenzie Simionescu Simona

Salutare!

Anul 2018 se anunta intens si plin de emotii – de toate nuantele. Asta daca ar fi sa ma iau dupa acest film, in regia lui Paul Solet *NU va zice nimic? Think again la cele doua filme Grace (2006 si 2009) sau la The Faces (2012), in care iarasi te tineai de scaun sa nu lesini prin sala de cinema.

In fine, trec si eu la ceea ce Bullet head (Capcana mortala) este, si anume un film thriller foarte bine gandit, realizat si interpretat. PUTIN previzibil, dar trec peste acest detaliu, cand vad distributia: Adrien Brody, Antonio Banderas (e the bad guy aici), John Malkovich (oooooh! da!!!).

Cu toate astea mai este un personaj secundar, pustache addicted de droguri, Gage (Rory Culkin), care, desi te va enerva cu rolul asta a la Frodo (tineti minte de cate ori ii spun toti din jurul sau sa nu puna inelul care trebuia dus si sa nu mai fie, in Mordor (adica acel inelus cu scrisul asta: Ash nazg durbatulûk, as nazg gimbatul, Ash nazg thrakatulûk agh burzum-isi krimpatul) pe dest si el tocmai aia face? mie una imi venea sa il bat! si in carti e la fel, ba’ inca mai face si alte tampenii!), ajungi pana la urma sa empatizezi cu el -mai ales cu decizia lui. Si chiar sa uneasca pe cei doi “colegi” pentru a iesi din depozit.

Apropo, in filmul asta e necesar sa iti placa rasa canidaelor. Altfel, mi-e ca … nu e bine.

Ca actiune, Brody, Malkovich si Culkin (fie, personajele lor!) sunt niste hoti/talhari/jefuitori/alte alea! care se afla intr-un depozit central – aici, depozitul asta chiar e o hala, vai mama ei, care are (din fericire) lumina (deci nu e chiar ca “Seiful”, de luna trecuta, de imi venea sa imi bag unghiile in gat de plictiseala si de prostie (film cu zumbalai tembelici si iarasi hoti si … o mizerie ieftina previzibila si …non-sense)).  Si astia 3 bajeti se tot cearta ca sa se afle ca de fapt pustache, pana la urma are nevoie de o doza de ceva (orice drog, nu ma prind sa specific, dar cred ca era heroina!). Pustache are un tatuaj cu un ciocan. O sa aflati pe parcurs SIMBOLUL lui.

In fine, Banderas e personajul negativ, care …transforma un caine speriat si abandonat, intr-o masinarie de ucis -facea curse ilegale de lupte intre caini. eh..SI catelul asta in afara ca omoara tot, .. ma rog, va las sa mergeti la film. Ca daca va povestesc eu CHIAR tot filmul nu cred ca e cea mai buna “solutie”.

Adevar sau provocare?

Sensibilitatea, teama, prietenia, crimele, lacomia, banii, singuratatea, logicul si ilogicul SUNT toate in acest film -foarte bine gandite si puse in practica. Subtilitatea vine tocmai din povestile fiecarui personaj cu aceasta specie de animale – cainii. Daca e o poveste trista sau fericita, fiecare astfel de patruped a contribuit la ceea ce personajul a devenit.

Orice CAINE sau animal (in sine) lasa o amintire ca o umbra in imaginea si constienta fiecarui om. Iar in acest film, toate se vad la extreme.

Un film la finalul caruia am plans (putin si mai mult, nu mai conteaza) pentru ca … mi-am amintit de cainii pe care i-am avut. Fie ca e vorba de Pantof (primul caine de care eram constienta ca e caine, era un maidanez portocaliu, care FIRESTE rodea pantofii daca era liber plus ca manca 10 gaini asa, pac pac fara sa se uite cum arata penele lor sau daca …erau de fapt cocosi! :))) si pana la Lulu (alt maidanez, salvat dintr-o punga lasata intr-o statie de ratb, care … e o splendoare sa il ai in jurul tau) … toti au fost caini pe care i-am iubit. Apropo, animalelor le dau ORICE mananc eu – de la eugenii si cozonac si struguri si.. ORICE am zis! pana la paste si fripturi de sta matza in coada!).

Sincer, Bullet head e un film sensibil, care te tine in corzi pe TOATA durata lui (94 de minute!) si pe care ar trebui sa il vedeti. Ajungi sa empatizezi cu patrupedul foarte mult … adica asa… instant. Chiar si cu drogatul. Chiar si cu …adica fara sa vrei ti se pare ca poti fi in orice situatie. un film care iti pune si rotitele in miscare – nu orice om frumos imbracat are si caracter sau e bun, nu orice om de rand e hot, nu orice drogat ajunge asa din fericire sau multumire cu sine…

Ii dau un 8 spre 9 Capcanei mortale– e intens si sincer, pe placul meu (nu pentru ca E Banderas, ci …asa! TOT!).

Sfarsitul shakespearean mi-a taiat tot cheful, dar … na, nu toate filmele sunt cu final fericit (happy ending).